En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

fredag 19 augusti 2011

På väg hem...

Blev bjuden på fika av en god vän som har sommarstuga i Löa! Så en dag på väg från jobbet skulle jag åka dit. Glad i hågen svängde jag ned på vägen hon beskrivit för mig...förbi en ladugård..Såg så fint ut! Rullade sakta på ettans växel mot kohagen jag skulle passera.. Meeeeen!!!! Korna stod mitt i vägen!! Hmmm... Klev ur bilen och gick lite närmare..men Hu och Hjälp så stora dom var när man kom intill! Stod och funderade en stund över hur jag skulle angripa situationen. Jag hade tiden mot mig då jag hade en klipptid att passa i Saxdalen... och min vän förmodligen satt på trappen till sommarstugean och väntade med nybryggt kaffe. I mitt minne från när jag var liten och var med mamma hos sin mosters bondgård i Äppelbo..fanns att kossor behöver man hjälpa lite på traven rent handfast ibland.. dom är liksom sävliga och står där dom står.. eller åtminstone flyttar dom sig väääldigt långsamt... Suck. Vad gör jag?? Inte en människa syntes till. Var är bonden??? Nu väger jag mellan att åka hem och gå fram och putta på en ko.... Men vad händer?? Det kommer en livlina. Min vän. Hon satt inte på trappen och väntade. Utan var på väg hem från jobbet hon oxå! Och inte nog med det. Livlina två dyker upp. Bonden! Så nu är vi snart förbi! Tänk...Alltid händer det något medan man är ute och far.

4 kommentarer:

  1. Haha, vilken grej!! :-D
    Hoppas du blev nöjd med frissan!?
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hahaha Ja men syrran.. Åh så kul med Äppelbo och bondgården.. Hade ju nästan glömt ju.. Ja herregud för kossorna som bara snigla sig fram..
    Men i vilket fall som helst vilken tur att du fick hjälp med dessa stora djur.. Förstår att det var ju lite skoj mitt i alltihopa.. Sister in my heart, Love you..

    SvaraRadera
  3. Ja det var faktiskt lite kul! Men huu så stora dom är när man står nära..och när dom säger Muuu blir man ju nästan rädd :)!!

    SvaraRadera
  4. Ja Therese.. man får vara beredd på det mesta när man är ute på vägarna med den lilla blå! JH var jättegullig och lugn! Blev nöjd med håret oxå!! :)

    SvaraRadera