En dalkullas berättelse..

På en jättefin gård i stan står ett litet sött hus. Och vi har turen att få bo där.. När du hälsar på här, kommer du att kunna läsa om livets strapatser, berättelser om livets goda, men även livets svåra, Berättelserna varvas med bilder, och en hel del bra musik.. Inredning och annat pyssel är naturligtvis självskrivet.. Så Hjärtalikt Välkommen att titta in... Vårt hem är min borg!

fredag 1 oktober 2010

Skogens guld med kärlek...

Klockan är ganska mycket... å familjen ligger i soffan å kollar tv.. Men jag vill sätta mig till bords istället. Inte för att äta, utan för att göra något som känns väldigt väldigt speciellt, fint och samtidigt lite lyxigt. Jag ska rensa svamp. Ehhh... kanske nån tänker, men det är inte vilken svamp som helst! Utan guldgula kantareller!! Och plockade på ett speciellt sätt. När jag själv försöker leta svamp slutar det alltid med ingenting, eller i bästa fall nån konstig "falsk" kantarell.. blekare å med taggar under.. förmodlingen nån slags taggsvamp. Å vem vill ha en sån, när det finns sånt här gott å mumsigt?? För som tur är har jag världens gulligaste man! Visserligen avskyr han svamp i alla former.. men eftersom han vet att jag blir överlycklig av att få laga mig och J en varm smörgås med smörstekta kantareller.. så har han, var och varannan dag den här hösten, kommit hem från sitt arbete i skogen med massor av kantareller till mig... Han ser dem från skogsmaskinhytten, stannar en stund och går ut och plockar dem till mig. Han kunde egentligen bara köra över, eller strunta i dem. Men har gör inte det. Han plockar och ger dem till mig... kärlek, Absolut. För mig, är DET här verkligen kärlek...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar